Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů.
Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů BOSS-GP, které ovládl Rakušan Ingo Gerstl. Zájem publika ale uchvátil především teprve před rokem zavedený „Gruppe C Supecup“ pro překrásné vozy vytrvalostních závodů skupiny C. Do prvního závodu nastoupilo 14 vozů a dlouho vedl vítěz Le Mans Marco Werner na voze Gebhardt C88, než se přeci jen prosaadil Dán Lars Erik Nielsen na silnějším Porsche 962 před Michaelem Lyonsem na Gebhardtu JC843 a Tonym Sinclairem na Spice SE90. Nedělní závod se stal po Nielsenově technickém problému kořistí Lyonse a třetí dojel vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens na dalším Gebhardtu, typu JC853 – tedy na typu, se kterým právě v Hockenheim roku 1985 Miroslav Adámek jako první Čech dějin nastoupil do MS vytrvalostních závodů.
Dalším sportovně a technicky prvotřídním šampionátem bylo mistrovství HSCC Formule 2. Oba závody ovládl potomek legendární hvězdy vrchů ze Švýcarska Freddyho Amwega, Thomas na Raltu RT1. Jako druhý dojel v sobotu někdejší špičkový německý profesionál Wolfgang Kaufmann na Marchi 782 po nezapomenutelném Stephenovi Southovi. V poli 14 krásných vozů dojeli v neděli za Amwegem Matthew Watts (March 782) a Mark Charteris (March 742).
A byly tu další a další třídy, ve kterých se více či méně vážně bojovalo o pozice, pro nejrůznější F1, monoposty, prototypy, vozy CanAm a sporťáky. Hockenheim Historic prostě neodmyslitelně patří do mezinárodního historického kalendáře a pro účastníky i fandy právě tímto podnikem začíná každá sezona…
Text a foto: Roman Klemm