Přeskočit na obsah

Correa i Illot v elitní desítce: Red Bull Ring je minulostí, teď je čeká Silverstone

Sauber Junior by Charouz má za sebou Velkou cenu Rakouska vozů Formule 2. Odváží si cenné zkušenosti ze závodů v extrémním vedru a také vědomí, že před podnikem v Silverstone je česká stáj mezi elitní osmičkou v pořadí týmů.

Společnost Sauber Motorsport a tým Charouz Racing System se před touto sezonou spojili v jedinečném projektu, který dává šanci mladým talentovaným jezdcům napříč soutěžemi FIA. Ve formuli 2 se i v rámci Velké ceny Rakouska představili Juan Manuel Correa a Callum Illot.

Testovací pilot Alfa Romeo Racing F1 i člen juniorské akademie Ferrari museli v sobotu čelit extrémnímu vedru. Oba nováčci zjistili, že v takovém počasí je ještě o něco složitější hospodařit s pneumatikami. Body z toho nebyly, bohužel nepřišly ani v nedělním sprintu. Jedním dechem je však třeba dodat, že dnes byly velmi blízko. Correa dojel desátý, jeho týmový parťák byl ještě o příčku lepší a chybělo mu tedy jediné místo na to, aby bodoval.

Přesto se Sauber Junior by Charouz drží na osmé příčce v pořadí týmů. Své postavení bude moci vylepšit už následující víkend na okruhu v Silverstone. Jede se 12. – 14. července a oba závody vysílá stanice Sport 1 nebo Sport 2.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Jak Juan Manuel, tak i Callum ukázali dobré tempo. Ve sprintu je od bodů dělil jen kousek. Získali další zkušenosti s tím, jak pracovat s pneumatikami. Musíme si uvědomit, že máme dva nováčky a že mají největší problém právě s tím, aby se naučili „hospodařit „s výkonem pneumatik. Očekávám už ve Velké Británii pokrok směrem kupředu.“

Ředitel týmu Bob Vavřík uvedl: „Ve sprintu oba odstartovali dobře. Juan Manuel se posouval dopředu, na konci mu bohužel odešly pneumatiky. Callum se brzy přimotal k incidentu a umístění v top 10 je proto v jeho případě dobré. Ovšem Rakousko opouštíme zklamaní, protože jsme nezískali žádný bod.“

Juan Manuel Correa tvrdil: „Mám pocit, že jsem v obou závodech odvedl celkem dobrou práci. Ale musím pochopit, proč trpíme takovou degradací pneumatik, zda je to kvůli mě nebo autu. Také se musíme zaměřit na kvalifikaci, tam máme stále rezervy. Snad to bude na Silverstone lepší.“

Callum Ilott řekl: „Na startu sprintu jsem měl kontakt se soupeřem a ztratil čtyři nebo pět pozic. Musel jsem tlačit na pneumatiky více, než bych chtěl, abych se dostal zase dopředu. V závěru to pak sehrálo svoji roli. Team udělal super rozhodnutí a při safety caru mě povolal na výměnu pneumatik. Proto jsem na konci tlačil na body, ale už jsem to bohužel o zhruba půl vteřiny nestihl.“

Foto: Sauber Junior Team

reklama

reklama

reklama

reklama