Po víkendu na legendární trati v Monaku čeká Charouz Racing System a samozřejmě i další týmy šampionátu FIA F2 další městský okruh, tentokrát v ázerbajdžánském Baku. Třetí zastávku seriálu bude nejlidnatější zem Kavkazu hostit 4. – 6. června. Díky rekordně dlouhé rovince už je tu však mnohem více prostoru na předjíždění, než nabídlo Monte Carlo.
David Beckmann i Guilherme Samaia pojedou v Baku poprvé v kariéře. Charouz Racing System se však může spolehnout na data nashromážděná z předchozích zastávek na tomto okruhu (loni se zde nejelo kvůli pandemii koronaviru). Český tým má přitom na toto místo dobré vzpomínky. V roce 2018 zde bral třetí místo, o tok později dokonce druhé.
Stát ze Žebráku se chce po slibném třetím místě Beckmanna v Bahrajnu a nezdaru v Monaku vrátit na bodované příčky. Mladý Němec je zatím průběžné na třinácté příčce. Jeho týmový parťák zatím nebodoval, ovšem vždycky odvedl solidní práci a věří, že právě Ázerbajdžán konečně vše zlomí.
V Baku vše začne pátečním volným tréninkem a kvalifikací, která určí postavení na startu nedělního hlavního závodu (od 14. hodin místního času). Podle nového závodního formátu se pak v sobotu pojede první sprint, kde se otáčí pořadí prvních deseti jezdců z kvalifikace (desátému tedy patří pole position a pokračuje se sestupně, vítěz kvalifikace do závodu vyrazí jako desátý). Druhý sprint v Baku začne v 17.40 a na start se elitní desítka postaví v obráceném pořadí podle toho, jak dojedou úvodní sprint.
Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Jsme připraveni na další fascinující městský okruh, který je však ve srovnání s Monakem v mnoha parametrech zcela odlišní. Jezdci zde dosahují vyšších rychlostí a je zde velmi dlouhá rovinka, kde jsme již viděli spoustu předjížděcích manévrů. V Monaku bylo předjíždění naopak téměř nemožné, což Davidovi i Guilhermovi po kvalifikaci zabránilo získat nějaké body.“
Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Naším cílem je návrat na bodované pozice. Chceme maximálně využít nového formátu, který šampionát F2 nabízí. Je dobře, že v Baku je mnohem více možností předjíždět. Bude to samozřejmě i o rychlosti, vždyť rekord F2 na této trati je 310 km za hodinu.
David Beckmann tvrdil: „Jsem nesmírně šťastný, že po dvou týdnech pauzy můžeme zase závodit. Myslím, že díky tomu, co jsme se naučili v Monaku, můžeme v Baku dosáhnout vysoko. Ázerbajdžán nám nabízí velmi speciální okruh s dlouhými rovinkami, poměrně vysokými nejvyššími rychlostmi a mnoho šancí na předjíždění. Věřím, že závody budou vzrušující a užijeme si dobrý víkend.“
Guilherme Samaia vysvětlil: „Do Baku se opravdu těším. Je to další městský okruh a i když tam pojedu poprvé, díky zastávce v Monaku se cítím jistěji. V Ázerbájdžánu se může stát cokoli. Dlouhá rovinka, hodně možností k předjíždění, to vše znamená skvělý koktejl zábavy. Jak pro piloty, tak pro diváky. Věřím v pozitivní víkend.
Foto: Dutch Photo Agency