Přeskočit na obsah

Konec léta je ideální dobou ke koupi „hračky do garáže“

První silnější sluneční paprsky, optimistická nálada a touha po „hračce pro dospělé“ vede spoustu mužů ke koupi auta pro radost již začátkem jara, aby si ho v průběhu léta patřičně užili. Musí si ovšem připlatit. Naopak čím blíže podzimu, tím výhodněji se dá zajímavý kousek do garáže pořídit. Ceny s koncem letní sezóny mírně klesají, protože prodejci potřebují uvolnit prostor pro větší vozy, o než je na podzim větší zájem.

„Kabriolety a sportovní vozy se sice na našich celkových prodejích stále podílejí jen z několika málo desetin procenta, zajímavá je však dynamika jejich rostoucí obliby. Stojí za ní všeobecné oteplování, zvyšující se životní úroveň a s ní spojená cenová dostupnost i těchto aut pro širší skupinu lidí,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která provozuje sít autocenter AAA AUTO.Jeho slova potvrzují i prodejní statistiky. Jen za letošní rok prodalo AAA AUTO ve střední Evropě přes 450 kupé a kabrioletů.

Ceny zajímavých kabrioletůzačínají okolo 80 tisíc korun a můžou se vyšplhat do závratných výšin. Vůbec nejdražší kabrioletem, který se v Áčkách prodal, byl v roce 2016 Mercedes-Benz G500 Cabrio Final Edition 200, který našel nového majitele za 6,3 milionu korun. Jednalo se o vůz z limitované edice posledních 200 vyrobených kabrioletů třídy G. Tento sběratelský a investiční kus pocházel ze soukromé sbírky zakladatele společnosti AAA AUTO, Anthonyho Jamese Dennyho.

Pro spoustu zájemců o „hračku pro velké kluky“ je zajímavější variantou pořízení si sportovního kupé. „Kupé je ideální variantou pro ty, kteří chtějí auto využívat celoročně, ale zároveň si chtějí jízdu a styl auta užívat. Velmi oblíbené jsou například starší Mercedesy nebo BMW. Kdysi byly nedosažitelným snem, který si mohla splnit jen hrstka lidí. Dnes si je díky cenám začínajícím lehce nad hranicí sta tisíc, může pořídit mnohem širší spektrum zákazníků,“ doplňuje Petr Vaněček.

Samostatnou kategorii pak tvoří veterány a yountimery, které svým majitelům poskytují nejen radost z jízdy a vlastnictví unikátu, ale zároveň v dnešní době fungují i jako výhodná investice. Například renovované Škody Felicia ze šedesátých let dnes hravě překračují hranici půl milionu korun a legendární Škoda 110 R se této hranici mílovými kroky blíží.

reklama

reklama

reklama

reklama